Technische Unie weer Top Employer

Ook in 2020 heeft Technische Unie het predicaat ‘Top Employer’ gekregen voor 2021. Voor de vierde keer op rij, iets om trots op te zijn. Kijkend naar de resultaten is te zien dat we elk jaar een stap maken: we begonnen met 68 punten en staan nu op 76 punten.

Waarom is deelnemen aan Top Employer zo belangrijk? “Omdat we daarmee inzicht krijgen in hoe we als mensenorganisatie ons HR-beleid hebben ingeregeld om een goed werkgever te zijn”, vertelt directeur HR & IC Marie-José Tijssen. “Er wordt naar verschillende onderdelen gekeken waar we met elkaar aan werken. Bijvoorbeeld naar leiderschap, talentontwikkeling, ons beloningsbeleid en leren en ontwikkelen. Ook wordt nagegaan hoe we zaken borgen, evalueren en opvolgen.”

Aantrekkelijke werkgever Het resultaat geeft een antwoord op de vraag: hoe kunnen we toonaangevend, betrouwbaar en verbindend blijven in een altijd veranderende wereld? “Daarnaast krijgen we inzicht waar we nog stappen kunnen maken. En hoe het ideale plaatje er voor Technische Unie uitziet”, zegt Marie-José. “We zien ook hoe andere bedrijven in Nederland het doen en waar zij het accent op leggen. Zo blijven we op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, kunnen we meebewegen en een aantrekkelijke werkgever zijn voor al onze Mogelijkmakers.”

Top Employer Het Top Employers Institute-programma certificeert organisaties op basis van de resultaten van het onafhankelijke onderzoek. De certificering als Top Employer toont de toewijding aan van een organisatie voor een betere werkwereld en de vertaling naar een goed HR-beleid. Dit jaar zijn in Nederland 64 bedrijven gecertificeerd. Wereldwijd zijn er 1.645 Top Employers, waaronder Sonepar Brazil.