Ubel voorziet in vraag naar toegevoegde waarde

Een vreemd jaar was het, ook voor Ubel. Wie had er ooit nagedacht over een pandemie? Maar het overkomt ons en dan is de vraag: hoe nu verder? Het team van Ubel heeft zich vrijwel volledig automatisch en vanzelfsprekend weten aan te passen aan deze nieuwe realiteit.

Ubel voorziet in vraag naar toegevoegde waarde

“We waren natuurlijk in de luxe positie dat de bouwsector, ook in dit bijzondere jaar, grotendeels gewoon door heeft gedraaid”, begint business manager Juriun Vormeer. “En dan blijkt dat, ondanks het feit dat persoonlijk contact vaak niet mogelijk was, de business gewoon doorgaat en de klant alleen maar meer om toegevoegde waarde vraagt.” Ubel loopt in het proces van projectvervolging redelijk voorop binnen Technische Unie. Vanaf het ontwerp of voorlopige ontwerp al met de klant aan tafel om te ondersteunen bij engineeringsvraagstukken over zaken als leidingtracés en de bijbehorende appendages: dat is wat Ubel steeds vaker doet.

“Deze manier van werken zorgt voor een vergrote kans op de opdracht, doordat de klant met onze producten rekent”, verklaart Juriun.

“Bovendien speelt de gunfactor op dat moment ook een grote rol. En omdat we al vroeg in het bouwproces aanwezig zijn scoren we niet alleen makkelijker het project, het zorgt ook voor een meesleepeffect van overige materialen die Technische Unie kan leveren in een totaaloplossing.”

Inmiddels vragen klanten van Ubel actief om met ze mee te denken. Ook op afstand, met de juiste digitale hulpmiddelen, hebben klanten én de medewerkers van Ubel de juiste modus weten te vinden om deze werkwijze door te zetten.

"Deze manier van werken zorgt voor een vergrote kans op de opdracht, doordat de klant met onze producten rekent”, verklaart Juriun.

“Bovendien speelt de gunfactor op dat moment ook een grote rol." En omdat we al vroeg in het bouwproces aanwezig zijn scoren we niet alleen makkelijker het project, het zorgt ook voor een meesleepeffect van overige materialen die Technische Unie kan leveren in een totaaloplossing.”

"In 2020 hebben we veel geleerd maar we hebben ook ontdekt dat er nog veel meer kansen liggen"

“Met tools als MS Teams is het samenwerken in ontwerpen even wennen”, zegt Juriun. “Maar het is heel waardevol gebleken. En als er uitdagingen op locatie waren en een foto niet het hele verhaal kon vertellen gingen we, met inachtneming van de RIVM-richtlijnen, alsnog fysiek op bezoek. Dit hebben we uiteraard tot een minimum beperkt.”

Zo heeft Ubel van 2020 een positief jaar kunnen maken, met als belangrijk inzicht dat deze nieuwe manier van werken ook geschikt kan zijn bij engineeringsvraagstukken van de klant. “Toegevoegde waarde is wat wij willen uitdragen en waar onze klanten in de toekomst nog meer om zullen vragen”, zegt Juriun. “Niet alleen voor engineering, maar ook voor het bieden van prefab oplossingen en niet te vergeten het turnkey leveren van vloerverwarming op projectbasis.”

Een blik op de toekomst? “In 2020 hebben we veel geleerd maar we hebben ook ontdekt dat er nog veel meer kansen liggen”, besluit Juriun. “Ontzorgen is daarbij het magische woord. Iets waar we in 2021 verder mee aan de slag gaan!”