Van Egmond Groep sociaal

'Vier collega’s een leuke baan, onze klanten een extra service'

Een afstand hebben tot de arbeidsmarkt en toch een volwaardige baan vinden: dat lukte Luuk Kleingeld, Ruud Schepper, Adrian Stinissen en Danny Wolfs bij Van Egmond Groep. In de werkplaats zetten zij voor klanten van de groothandel alvast het een en ander in elkaar.

'Ze monteren bijvoorbeeld de aansluitklemmen op een DIN-rail”'

“Ze monteren bijvoorbeeld de aansluitklemmen op een DIN-rail”, verklaart directeur Geert Laseur. “Ze maken bedradingssetjes en ze zetten alvast een 3-meterkabel aan schakelaars. Dat kunnen deze vier collega’s prima doen en dan heeft de klant daar geen omkijken meer naar.”

Van Egmond Groep sociaal

'Vier collega’s een leuke baan, onze klanten een extra service'

'Ze monteren bijvoorbeeld de aansluitklemmen op een DIN-rail”'

Flexibele schil

De vier collega’s werken bij Van Egmond Groep via Laborijn, de instantie die in Doetinchem de Participatiewet en de Wet Sociale Werkvoorziening uitvoert. Als een soort flexibele schil bedient het viertal de groothandelsklanten van Van Egmond Groep.

Extra service

“Wij hebben deze dienstverlening een aantal jaar geleden opgezet en brengen deze sinds vorig jaar actief onder de aandacht bij onze klanten”, vertelt Geert. “En het bevalt beide partijen heel goed. De collega’s dragen net als iedereen bedrijfskleding, er wordt goed voor ze gezorgd en ze hebben een leuke, volwaardige job. En wij kunnen onze klanten een extra service bieden.”

Dienstverlening uitbreiden

Geert ziet veel mogelijkheden om deze dienstverlening uit te breiden, want er is vraag naar: “Een klant van ons maakt bijvoorbeeld koffiemachines”, zegt Geert. “Zij willen voor hun servicemonteurs altijd een aantal kant-en-klare bedieningsplateaus op de plank hebben liggen. Die zouden wij kunnen maken. Het blijkt alleen lastig om de juiste mensen te vinden. Daar gaan we in 2021 verder aan werken.”