Verhuisbericht uit Den Haag

'Zomer vol inpakplezier'

Nieuw adres: Moldau 18

Biedt onderdak aan: Verkoopkantoor en servicecentrum

In het kort

• VK: 1230 m2
  • SC: 1230 m2
  • Energieneutraal met 414 PV-panelen, warmtepomp, laadpalen en bewegingssensoren voor de verlichting

Ook VK en SC Den Haag betrokken dit jaar een nieuw grootstedelijk kantoorpand: zij verhuisden in september van Binckhorst naar Forepark.

Meer ruimte

Op de nieuwe locatie is meer ruimte voor het verkoopkantoor, wat ook prettig is in tijden van corona. Het is gemakkelijk afstand houden en dat is fijn voor collega’s die niet thuis kunnen werken. “Het is hier rustiger en lichter”, zegt Jennifer. “En volledig duurzaam gebouwd natuurlijk.” Zonnepanelen, laadpalen voor de deur, een warmtepomp voor de energievoorziening. En een technische ruimte die dient als ‘showroom’ voor klanten die willen zien wat Technische Unie zoal te bieden heeft, zoals het state-of-the-art luchtbehandelingssysteem.

Inpakplezier

En de verhuizing? “Die was heel gaaf”, zegt Jennifer. “Het leuke is dat we het met zijn allen hebben gedaan. Iedereen heeft meegeholpen, ook bij de verhuizing van het servicecentrum. Iedereen heeft zijn eigen bureau opgepakt en weer opgebouwd op de nieuwe locatie. En dat allemaal binnen een dag: we zijn ’s ochtends vroeg begonnen en om 12 uur waren we weer online in het nieuwe pand.” Een zomer vol ‘inpakplezier’ ging daaraan vooraf: “We hadden nog wat stoffige hokken waar heel wat spullen lagen die herinneringen naar boven brachten”, vertelt Jennifer. “Foto’s van de groep collega’s die ooit startte op de Binckhorst en mooie oude TU-journaals, de voorloper van TU Toppers. Die hebben we – na werktijd natuurlijk – nog lekker zitten lezen.”

Meer energie

En hoe gaat het nu op de nieuwe locatie? “Zo’n samenvoeging heeft natuurlijk impact op de mensen”, zegt Jennifer. “Een verhuizing bevordert de samenwerking. Je start opnieuw met elkaar, ook omdat we de blokken opnieuw hebben ingedeeld. We merken ook dat mensen met meer energie naar huis gaan dan in het oude pand. Dat komt door de goede ventilatie en goed licht.” Jennifer besluit: “Als straks corona voorbij is willen we een echt regionaal kantoor worden waar iedereen een plekje kan vinden om te werken (afgewisseld met thuiswerken natuurlijk), mét een goede bak koffie. Want dat is ook nog belangrijk om te vermelden: we hebben betere koffie gekregen!”